Borrelia DNA-PCR

Art.nr:
P1934185
Antal:
Kommentar till butiken:
Detta test är utformat för att upptäcka spiroketer som kallas Borrelia burgdorferi, som kan utlösa Lyme-sjukdomen när den överförs till människokroppen av en fästingbett.
Ofta finns det inga komplikationer med infektionen och den kan elimineras eller kontrolleras av en stark immunförsvarsmekanism. Om immunförsvaret inte är tillräckligt starkt kan infektionen orsaka kroniska symtom (t.ex. i lederna). Det finns ingen vaccination mot Lyme Borreliosis än. Därför är det mycket viktigt att diagnostisera sjukdomen tidigt.
Det är också möjligt att en fästingbit överför andra patogener tillsammans med Borrelia burgdorferi (t.ex. Rickettsia, Babesia och Ehrlichia). De viktigaste patogenerna av Lyme Borreliosis är Borrelia burgdorferi, Borrelia garinii och Borrelia afzelii, som är nära besläktade med Syphilis patogen Treponema pallidum.
Polymeraskedjereaktion (PCR) -tester :
PCR är det enda praktiska sättet att direkt upptäcka närvaron av de infektiösa Borrelia-bakterierna, medan andra test, såsom ELISA och Western blot-test, bara testar för antikroppar mot Borrelia-organismen. Som sådant kan ett positivt resultat för ELISA- och Western blot-test indikera antingen aktuell eller tidigare infektion och är inte nödvändigtvis bevis på aktiv infektion som orsakar Lyme-sjukdom.
PCR-test förlitar sig på att upptäcka det genetiska materialet (DNA) hos den misstänkta smittsamma spiroketen eller bakterierna.

Test för :
Kronisk och akut Lyme-sjukdom, för att bestämma terapitiden och övervaka behandlingsresultaten efter terapin
Symtom och tillstånd :
  • Utslag
  • Feber
  • Frossa
  • Trötthet
  • Kroppssmärtor
  • Huvudvärk
  • Ledvärk
  • Neurologiska problem
  • Hjärtproblem
Metod :
DNA-PCR

Testerna och instruktioner skickas hem till dig efter beställning.
Testkit innehållande allt du behöver samt instruktioner skickas hem till dig.
Labbet behöver runt 8-14 dagar för de flesta tester innan du har ditt testresultat.
Qi-niken hjälper dig sedan, om du vill, att tyda testresultatet under en kortare genomgång per telefon. Då bokar du en tid och ringer upp.

Testtyp :
Fästingburna infektioner